Cumartesi Pazarı - Sıradan bir Gün...




Kıbrıs'ta zaman bir garip geçiyor, hem anlamsız şekilde çok hızlı hem de tek düze ve sıkıcı bir akışı var. Burada zaman yaz ve kış dönemi diye bence ikiye ayırlıyor. Yazın beach, sahil, sangria, güneşin batışı falan derken ruhu dinleniyor insanın. Mevsim kış olunca insan askıda kalmış gibi bence... Çünkü burada hiç kış yok. Kışı tanımlayan aktiviteleri hayatından çıkarınca ruhun da neşesiz kalıyor. Mesela soğuk bir günde eve gelip earl grey çay içmek, şömine önünde oturmak veya tembel cuma geceleri sıcak şarap yudumlamak, fırtınanın sesini dinlemek, yağmurda trafik sıkışmış eve dönmeye çalışmak falan filan yok! Sadece ılık bir hava, ısırmayan bir güneş ve kuş sesleri var ki bana yetmiyor. Denklemde bir şeyler eksik ama ne bulamdım henüz. Tanımlayamadıkca da vahşi ve agresif oluyorum. Ben değişiyorum ve bunu da sevmiyorum....


Neyse, günlerden Cumartesi sabahı ve alışveriş yapmak şarttı. Ben de Güzelyurt Pazarına gittim. Videosu da yukarı, tıklayıp izleyebilirsiniz. Aziz Mamas Killisesinin hemen yanında sadece sabahları kuruluyor. Bu pazar bence Kuzey ve Güzeny Kıbrıs saorununa barış bile getirebilir çünkü Rumlar da buradan alışveriş yapmaya geliyorlar. Genelde onlar sınırı geçmeye tenezzül bile etmezler. Ama iş bu pazara gelince değişiyor. Hatta pazarcılar bile bir kaç kelime Rumca bile konuşuyor ön yargısızca ki sınırların kaldırılmasını savunan bizler için bu pozitif bir örnek oluyor.




Yorumlar

Popüler Yayınlar