ÖĞRENİM KREDİSİ BORCU NASIL YAPILANDIRILIR!



Karpuz: Temsili ben!

Hani benim banka hesaplarıma bloke koymuşlardı ya işte onu için küçük çaplı bir Joseph Joseph sendromu yaşadığımdan aceleyle bu cuma vergi dairesi denilen ütopik dünyayı  1. elden  tecrübe etme fırsatı buldum.

Adımları sırası ile sizin için özetledim:

1. Önce sevgilinize sabahın köründe kendinizi vergi dairesine götürtüyorsunuz.

2. Sevgiliniz sizi arabanın içinde vergi dairesinin karşısındaki durakların orada park halinde bekliyor. Bu adım çok önemli çünkü nakit bulma aşamasında refakatçinizden çok fayda göreceksiniz.

3. İnternette vergi dairesi mesai saati 08:30'da başlar yazsa da yalan,vergi dairesi duvarlarına asılmış yazılardan anlıyoruz ki mesai 08:00'de başlıyormuş. Kafanıza göre istediğiniz saatte gidebilirsiniz çünkü her halükarda işiniz 2 saatten erken bitmeyecek.

4. Önce danışma sizi borç takip servisine gönderiyor. Orada boşuna sıra beklemeyin yanlış yerdesiniz. Başka bir çalışan sizi üst kata icra servisine yönlendiriyor.

5. İşte böylece icra servisine çıkıyorsunuz ve bankada kaç paranıza el konulmuş, ana para borç ne kadar, ne kadarı faiz, kaç para şimdi nakit ödeme yapabilirsiniz diye "bilgilendiriliyorsunuz". Bu noktada orada çalışan teyzeye "Ya devlet de bir haber verseydi, bilgimiz olaydı iyiydi!" gibi cümleler kurmayı denediysem de aldığım cevap şu oldu "Eee siz parayı alırken imza atıyorsunuz ya sözleşmeye, haberiniz oluyor sonuçta." dedi. Ben o bahsi geçen sözleşmeye imza atamamıştım bile çünkü o vakit reşit bile değildim! Benim yerime annem imza atmıştı. O derece benim durumum vahimdi!!! İşte bu noktada teyzeye "Hee, hee..." diyip geçiştiriyorsunuz.

6. Sonrasında nakit para çekmeniz lazım çünkü ödeme yapacaksınız. İşte sevgiliniz mi olur, babanız, dayınız, kargocu tanıdığınız mı olur bilinmez birisinden para bulmanız lazım. Garanti bankasını tercih etmeyin çünkü en yakın ATM ebesinin nikahında!

7. Sonra parayı yatırmak için vezne girişine önce kayıt yaptırmanız lazım. Bunun için sırada bekliyorsunuz, elinizden kimlik, dilekçe, borç kağıdınızı birileri alıp arka tarafta kayıt yapıyor. 

8. Vezne kaydından sonra borç yatırmak için adınızın çağrılmasını beklemelisiniz. İşte bu aşama biraz uzun sürüyor. Ben 35dk falan bekledim. Sonra parayı yatırıp dekont alıyorsunuz.

9. Artık hafiflediniz çünkü paranızı en ulvi kurum, müessese, otorite neyse işte ona kaptırdınız. Bu durumda bir de borcunuzu ödeyeceğinize dair taahhüt vermeniz lazım ki bunun için de gelen evrağa giderek dilekçenizi kayda sokuyorsunuz. (Dilekçe onlarda var, üzerine imza atıyorsunuz sadece)

10. Sonlara yaklaştık beyler, heyecan dorukta! İşi resmiyete dökme zamanı geldi, şimdi de veznenin sol arkasındaki duvara yakın oturan gözlüklü bir bey var onun yanına gidiyorsunuz. O beye kaç taksit olsun, faizi ne kadar bindirelim gibi konularda otorite verilmiş. Yanında ayakta dikilekcesiniz, o da işte sisteme bilgisini girecek, elinize çıktı kağıdını verip hadi git diyecek

İşte bu kadar basit ! 

Aylık ödemelerim benim 188TL ile başlayıp 198TL ile bitecek sanırım. İşte aylık taksiler halinde ödeme imkanı sunduğu için canımız devletimize helalinden her ay için %1 faiz ödeyeceğim çünkü. Hey şapşik seni, yoksa sen devleti hayır kurumumu sanmıştın :)

Bu arada aylık ödemeleri de bankaya, PTT'ye falan yapamıyormuşuz, illa gidip Ulus yollarına vergi dairesine ödeme yapılacakmış. Bu da iyi oldu, her ay bize hava değişikliği, bünyeye faydalı. Yok ben hava almayacağım, ödemeye gitmek zor geliyor derseniz de yine sıkıntı yok ekstra faiş faiz oranları ile sistem sizi öpmeye evinize kadar gelir!

Not: Cuma bu işleri halledip işe gittim. Akşamında da eve gelince posta kutumda Gelir İdaresinden gönderilmiş bilgilendirme yazısını buldum. Süper hızlı çalışan PTT sistemimiz Ali Express siparişleri ile yoğun olduğundan yaklaşık 8 gün gecikme ile bana yazıyı getirmiş. Olsun Kongo'da bile bu işler öyle!



Yorumlar

Popüler Yayınlar