SAMOS Adası #101

Tatil hayali kuran ben!

Bayram demek tatil demek, tatil demek de SAMOS demek! Bu yıl ramazan bayramında SAMOS Adasına gidiyoruz. Özellikle ışığım Dilek'in yaz dönemi maceralarından sonra hep aklımdaydı Yunan adalarını görmek. Sonra bir anda Ezgi & Çağrı hooop hadi gidiyoruz dediler. Onlar daha önce (sanırım) Mikanos'a gitmişler. Bu kez de hep beraber SAMOS yapalım diye konuştuk.

Peki neden mi SAMOS?

#1 Öncelikle Türkiye'ye çok yakın. Kuşadası'nda feribota sabah 09:00'da atlayıp 10:00'da SAMOS'a varıyorsunuz. Zahmetsiz, ucuz.... Uçakla falan uğraşma derdi yok.

#2 İki tatil bir arada. Nasıl mı? Kuşadası da sonuçta turistik bir mekan, 9 günlük uzun - upuzun bayram döneminde hem SAMOS'da 6 gün hem de Kuşadası'nda 3 gün geçirip Ankara'ya eve geri dönebiliyoruz. Kuşadası'nda kalırken de aklımızda Şirince'ye kaçmak da var:)

#3 Yunan adalarının temizliği, yemeklerinin lezzeti herkesin dilinde. Denizden tutulmuş taze taze balıklar, kalamarlar ile Anthony Bourdain tadında bir tatil geçirmeyi planlıyoruz.

#4 SAMOS'da çılgın partiler, üstsüz dolaşan nineler yokmuş. Daha doğal, bir o kadar da içeriği zengin bir ada. Örneğin Pisagor'un doğduğu yer burası. Manastırları, şelalesi, çeşit çeşit beachleri sayesinde öyle suya girip çıktım şeklinde bir tatil geçirmiyorsunuz. Hem deniz, hem kültür tatili bir arada!

#5 Yunanistan'dan kolay Schengen vizesi alınıyormuş. Doğru mu bakalım, haftaya göreceğiz. Başladım ben evrak toparlamaya, bu Perşembe teslim edeceğim evraklarımı. Bu arda vfsglobal kadar gerzek bir site ile daha önce hiç karşılaşmadım. Baştan savma iş yapıyorlar. Neyse vizeyi alana kadar şimdilik susayım. Biri tesadüf okur bu yazdıklarımı, al başına belayı...

#6 Ucuz kardeşim, bal gibi Türkiye'den daha ucuz. Mesela niyet ettim Gaia aşkına Kaş'a gitmeye desek (2 kişi) uçak gidiş dönüş 850 TL + otel en ucuz 1000 TL + yeme - içme 750 TL + 2 günlük araç kiralasak 250 TL + benzin 180 TL daha aklıma gelmeyen diğer masraflar kısaca oldu mu total bize 3000 TL'den fazla! Ohannas burger hesabı!!! evet SAMOS bize çok çok çok daha ucuza geliyor.

#7 Otelimiz şahane, süper ötesi, çok kibar, şirin bir yer gibi gözüküyor booking üzerinden. Adı Scorpios Hotel, işte burası:

#8 Biz tam 4 kişiyiz yani araç kiralama gibi masraflarımız da yarıya bölünmüş olacak. Üstelik benim budget ile araç kiralama için %25 indirim hakkım da var. Yani araç kiralama masrafı koymayacak gibi duruyor.

#9 Çünkü Yunanistan bizim komşumuz, kültürlerini bilmek görmek, ortak zevklerimizin tadını çıkartmak önemli. İran ile pilav, Arap ile hurma, Lübnan ile humus diyoruz da bize onlardan daha yakın "komşularımız" ile tanışmıyoruz. Çok ayıp bize!

Not: Buradaki güzel fotoğrafları maalesef ben çekmedim. Özellikle bir kaç tanesi yolculukterapisi tarafından çekilmiş ve kendileri tarafından yayınlanmıştır. Umarım tatil dönüşü ben de bu kadar şahane fotoğraflar çekmiş olacağım!