Vegihi (Ankara'nın Yeni Vejetaryen Mekanı)


Bu ara evde pek yemek yemiyoruz çünkü ben artık ne pişireceğimi bilemiyorum. Nicky, vejetaryen diye sebze - bakliyat pişirmem lazım bu demek oluyor ki karbonhidrattan da uzak durmalıyım çünkü ben kilo alıyorum. Zaten piyasada maksimum 5 sebze var, onları da beraber pişirsen (türlü gibi) tüm sebze kotanı tek günde bitirmiş oluyorsun. Ayrı ayrı pişirsen o zaman da doyurucu olsun diye yanına karbonhidrat sıkıştırman lazım. Düz sebze yemekleri de çok sıkıcı oluyor, muhakkak baharat - sos istiyor. Biz Türk milleti de maalesef sos ve baharat fakiriyiz. Ne köri biliriz ne de krema! 

Bu nedenle geçen Cuma bizim evin orada yeni açılan Vegihi adında bir yere gittik. Adı üzerinde vejetaryen restaurant! Çok büyük umutlarla gittik ama pek tatmin olamadık.


Nicky'cik hevesle kuşburnu çayı istedi ve aynen abartmıyorum bu şekilde geldi. Ya o meyvelerin sıcak su içinde "çay" haline gelmesinin imkanı var mı? Tabi ki yok! Bildiğin aromatik sıcak su gibi içti Nicky. Tam hatırlamıyorum ama sanırım 8 TL ödedik bu sıcak sarımtırak renkli suya.



Ben köfte istedim. Tadı da güzeldi, sunumu da. Özellikle yemeklerin yanında patates kızartmasını dayamadıkları zaman mest oluyorum! Porsiyonlar cidden büyük ve doyurucuydu da. Walla hiç hatırlamıyorum kaç para verdik ama sanırım 17 TL olabililir.



Nicky de hata yaparak Pastafaryan diye fiyatı da 12 TL olan bir yemek seçti. Kremalı makarna üzerine 2 tane köfte koyup servis ettiler tamam fiyat çok uygun ama çok yavandı! Hiç bir özelliği olmayan basit bir makarna yemeğiydi. Tabi ki Nicky'cik benim evde pişirdiğim "enfes" makarnalarımdaki "birbirinden değişik tatlara" alışık olduğundan çocuğuma lezzetsiz geldi bu yemek :)

Mekanın azmi takdire şayan! Ama umarım iş yapmayı başarırlar çünkü lokasyonu nispeten hem iyi hem de kötü. Güven hastanesinin sokağında sadece vejetaryen yemekler satarak ayakta kalmayı deneyecekler. Gerçi bu işler hiç belli olmaz, doğru PR ve sanal dünya reklamları ile köşedeki tekel büfesi bile artık prim yapıyor. Ama mekanın bahçesi cidden çok keyifli. Sakinlikte gideyim iki satır kitap okuyayım derseniz ohhhh mis!

Yorumlar

Popüler Yayınlar